
Bursa’nın su kaynakları tehlike altında. Şehre su sağlayan iki önemli barajdan biri olan Nilüfer Barajı tamamen kururken, diğer ana kaynak olan Doğancı Barajı’ndaki doluluk oranı ise sadece yüzde 19 seviyelerinde. Bu acı tablo, Bursa’da 35 günlük suyun kaldığı anlamına geliyor.
Çözüm Planları ve Tasarruf Çağrısı
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, su krizini yönetmek için harekete geçtiklerini duyurdu. 1 Eylül’den itibaren, yeni inşa edilen Çınarcık Barajı’ndan Doburca’daki tesise günlük 110 bin metreküp su aktarılacak. Başkan Bozbey, bu hattın vanasını Bursa Valisi Erol Ayyıldız ile birlikte açacaklarını belirtti.
Başkan Bozbey, su kesintisi yaşanmaması için çalıştıklarını ancak Bursalıların da üzerine düşeni yapması gerektiğini vurguladı. “35 günlük suyumuz kaldı. Ben Bursalıları tasarrufa davet ediyorum” diyerek, halka suyu dikkatli kullanmaları konusunda çağrıda bulundu. Yılbaşından bu yana sıcaklıkların yükseleceğini tahmin ettiklerini ve kriz planları hazırladıklarını belirten Bozbey, bypass hattı sayesinde su kesintisi yaşanmadan bu sürecin atlatılacağını umduklarını ifade etti.
Gelecek ve Beklentiler
Başkan Bozbey, 2010 yılında yapılan bir toplantıda Türkiye’nin mevcut durum devam ettiği takdirde 2040’lı yıllarda çölleşeceği uyarısını aldıklarını hatırlatarak, buna göre hazırlıklı olunması gerektiğini belirtti. Eylül ortalarından itibaren beklenen yağmurlarla birlikte su seviyelerinin yükselmesi ve su sıkıntısının hafiflemesi bekleniyor. Ancak riskin devam etmesi nedeniyle vatandaşların su tasarrufu konusunda hassas olmaları büyük önem taşıyor.
